wyrównanie głośności
d852
2007-08-11 13:04:22 UTC
Witam.
Potrzebuję jakiegoś softu, który wyrówna mi głośność w kilkudziesięciu
plikach muzycznych. Po prostu jeden jest nagrany ciszej a drugi głośniej
i trzeba by to było jakoś automatycznie znormalizować.

Jest takie coś ?
r33lc4sh
2007-08-11 14:22:42 UTC
Post by d852
[...]
wiekszosc edytorow audio moze ci znormalizowac zadana ilosc plikow,
podobnie zreszta jak nero czy inne softy do wypalania
tobie jednak nie chodzi o normalizacje i automatycznie raczej tego nie
zrobisz

pozdr
P.
d852
2007-08-11 14:48:39 UTC
Post by r33lc4sh
[...]
A to nie jest normalizacja głośności ??
Jak zwał, tak zwał, ale czy mógłbyś polecić konkretny soft ?
Wypalanie płytek mnie nie interesuje, więc to w ostateczności.
W Cool Edit nie znalazłem takiej opcji - dla serii plików.
midi-man
2007-08-11 15:02:57 UTC
A to nie jest normalizacja g³o¶no¶ci ??
Jak zwa³, tak zwa³, ale czy móg³by¶ poleciæ konkretny soft ?
Wypalanie p³ytek mnie nie interesuje, wiêc to w ostateczno¶ci.
W Cool Edit nie znalaz³em takiej opcji - dla serii plików.
Pliki muzyczne z roznych przyczyn maja rozniacy sie od siebie poziom tzw.
glosnosci. Np. gdy plik jest zripowany z plyty w zly sposob tak moze sie
dziac. Albo jak realizator, (np. ja) uprasuje kawalek coby byl glosny !
Glosno, znaczy dobrze ;) RK zaraz da mi po uszach. Albo realizator woli nie
prasowac, co by utwor mial wiecej dynamiki...
Czyly reasumujac mozesz to wyrownac automatycznie, ale raczej wyjdzie takie
'mniej-wiecej'. A to dlatego, ze co innego amplituda w pliku audio, a co
innego tzw. srednia glosnosc RMS utworu. Co ciekawe zauwazam, ze amplituda
nie musi byc duza, aby utwor byl glosny. Bardziej sie liczy dobrze wykonany
mix i mastering utworu.
Wiec, jak bedziesz tylko operowal amplituda (przy normalizacji), mozesz np.
spowodowac przesterowanie utworu.

Ok, to co mi przychodzi do glowy, to zastosowanie dobrego limitera i
miernika poziomu RMS, odsluchiwanie i podciaganie treshholdem, dla
wyrownania poziomu glosnosci. Ale najpierw wybierz sobie utwor wzorcowy,
ktorego glosnosc Ci odpowiada. A potem rownaj reszte kawalkow do tego.

Inna mozliwosc to kompresor. Jednak w tym przypadku mozna skopac robote, bo
tez trzeba indywidualnie go ustawiac do kadego kawalka.

Ech...a jak to robi eReFeM, ze wszystkie utwory maja to miecho i jenakowy
poziom glosnosci? ;)

Sorki, ze tak chaotycznie napisalem.

Pawe³
www.midi-man.prv.pl
aka Serenity PL
rezist.com
2007-08-11 15:13:08 UTC
Post by midi-man
Ech...a jak to robi eReFeM, ze wszystkie utwory maja to miecho i jenakowy
poziom glosnosci? ;)
Hard Limit do -8 dB i pozniej w pizdu do gory do -1 :>
--
tomek nowak
http://rezist.com & http://anvilstrike.com
BURG Nieruchomości: http://www.burg.com.pl
JoachimeK
2007-08-12 10:41:56 UTC
Post by midi-man
Ech...a jak to robi eReFeM, ze wszystkie utwory maja to miecho i jenakowy
poziom glosnosci? ;)
Pracuje procesor radiowy, taki jak Omnia czy Orban.
J.
RK
2007-08-12 16:56:47 UTC
Post by midi-man
Albo jak realizator, (np. ja) uprasuje kawalek coby byl glosny !
Glosno, znaczy dobrze ;) RK zaraz da mi po uszach.
Myślę, że ideałem jest tak skompresowany kawałek, w którym na dzień
dobry nie słychać kompresji (czytaj: nie zwraca na siebie uwagi). W
Twoich kawałkach kompresja jest słyszalna, a więc trochę do ideału Ci
jeszcze brakuje ;) Osobiście wolę popracować nad poziomami
poszczególnych instrumentów tak, aby zachować ogólną czytelność,
natomiast kompresowanie jest ostatecznością. Pomijam wymagania co do
głośności we współczesnych mediach. Głośno, tak jak i dużo nie znaczy
dobrze. Wogóle jakakolwiek przesada w którąkolwiek stronę nie jest
wskazana.
Robert.
ss1
2007-08-11 15:41:02 UTC
Byl jakis prosty free program, ktory normalizowal po RMS-ie pliki, chyba
nazywal sie wav gain - ale nie jestem pewien. I dzialal calkiem skutecznie.
Dzis juz nie pamietam co to bylooooo
ss1
2007-08-11 15:43:33 UTC
Albo "wave gain"
YgreK
2007-08-11 18:28:33 UTC
Post by d852
Potrzebuję jakiegoś softu, który wyrówna mi głośność w kilkudziesięciu
plikach muzycznych. Po prostu jeden jest nagrany ciszej a drugi głośniej
i trzeba by to było jakoś automatycznie znormalizować.
Masz na mysli pliki mp3 czy jakis inny format ?
--
YgreK

http://groups.google.pl/group/pl.rec.muzyka.bin/about
http://www.newsgroups.pl/pl-rec-muzyka-bin/stats-all.html
d852
2007-08-11 18:35:46 UTC
W sumie wszystko jedno - mogę przekonwertować do mp3.
YgreK
2007-08-11 19:23:05 UTC
Post by d852
Post by YgreK
Masz na mysli pliki mp3 czy jakis inny format ?
W sumie wszystko jedno - mogę przekonwertować do mp3.
Nie, nie, to najgorsze co mozna zrobic jesli zamierzasz edytowac.
Jesli rzeczywiscie zalezy Ci zeby dociagnac poziom szczytowy do jakiejs
wartosci bliskiej 0dB w wiekszej ilosci kawalkow, to SoundForge ma Batch
Converter. Ustawiasz sobie parametry i jazda. Tylko prawda jest to, co juz
napisano, ze poziom szczytowy z subiektywnie odczuwalna glosnoscia ma
niewiele wspolnego. Wiekszosc nagran komercyjnych ma poziom szczytowy
bliski 0dB i nic juz nie wskorasz, a roznice nadal bedziesz odczuwal. Nie
da sie hurtem podniesc poziomu sredniego "odpowiedzialnego" za odczuwanie
glosnosci. Chyba ze to jakis jeden instrument nagrany w sesji i masz np.
100 sladow tegoz.

To jakies wlasne kawalki, slady, muzyka z plyt, czy jeszcze co innego ?

JoachimeK
2007-08-12 10:44:22 UTC
Post by d852
[...]
M.in. Wavelab taka opcje wyrownywania glosnosci. Dziala dosc dobrze. Nie ma
to nic wspolnego z normalizacja.
Ja nie stosuje do tego autoamtow. Jak trzeba zrobic skladanke, z roznych
materialow, robie wszystko recznie, dobierajac jednoczesnie EQ, kompresje
czy limiter, by calosc materialu byla spojna.
J.
rezist.com
2007-08-12 12:09:45 UTC
Post by JoachimeK
Ja nie stosuje do tego autoamtow. Jak trzeba zrobic skladanke, z roznych
materialow, robie wszystko recznie
a tak z ciekawosci, jak Ci sie podoba ostatnia plyta Scootera?

:P
--
tomek nowak
http://rezist.com & http://anvilstrike.com
Notatki przeciwnika spamu: http://icic.pl
BURG Nieruchomości: http://www.burg.com.pl

Database (slave) 0.003705 s
44.2813 kB
Benchmark Min Max Average Total
SELECT `lang` FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_url` = 'pl.rec.muzyka.bin' (4)
0.000160 s
0.000236 s
0.000183 s
0.000732 s
2.2344 kB
2.3672 kB
2.2676 kB
9.0703 kB
SELECT `code`, `name` FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (3)
0.000125 s
0.000149 s
0.000136 s
0.000409 s
2.4141 kB
2.4141 kB
2.4141 kB
7.2422 kB
SELECT * FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (1)
0.000257 s
0.000257 s
0.000257 s
0.000257 s
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
SELECT * FROM `thread` WHERE `hash` = 'utck6KhW' (1)
0.000534 s
0.000534 s
0.000534 s
0.000534 s
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
SELECT * FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_id` = '11202' (1)
0.000548 s
0.000548 s
0.000548 s
0.000548 s
5.8125 kB
5.8125 kB
5.8125 kB
5.8125 kB
SELECT * FROM `temp_simthread` WHERE `hash` = 'utck6KhW' (1)
0.000586 s
0.000586 s
0.000586 s
0.000586 s
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
SELECT text_res, img_res, manual FROM porndetect WHERE hash = 'utck6KhW' AND page = 1 (1)
0.000639 s
0.000639 s
0.000639 s
0.000639 s
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
Kohana 0.011066 s
69.8828 kB
Benchmark Min Max Average Total
find_file (109)
0.000005 s
0.000366 s
0.000102 s
0.011066 s
0.5234 kB
2.1563 kB
0.6411 kB
69.8828 kB
Requests 0.133540 s
577.1719 kB
Benchmark Min Max Average Total
"utck6KhW/wyrownanie-g-o-no-ci" (1)
0.135921 s
0.135921 s
0.135921 s
0.135921 s
605.1406 kB
605.1406 kB
605.1406 kB
605.1406 kB
Thread controller 0.001224 s
27.7109 kB
Benchmark Min Max Average Total
Init (1)
0.001224 s
0.001224 s
0.001224 s
0.001224 s
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
Thread parsing 0.111672 s
163.9219 kB
Benchmark Min Max Average Total
Other (2)
0.012241 s
0.054373 s
0.033307 s
0.066614 s
25.3516 kB
26.1797 kB
25.7656 kB
51.5313 kB
PHP Post Parsing (1)
0.006543 s
0.006543 s
0.006543 s
0.006543 s
85.0469 kB
85.0469 kB
85.0469 kB
85.0469 kB
C++ Post Parsing (1)
0.037870 s
0.037870 s
0.037870 s
0.037870 s
11.9219 kB
11.9219 kB
11.9219 kB
11.9219 kB
Three (1)
0.000645 s
0.000645 s
0.000645 s
0.000645 s
15.4219 kB
15.4219 kB
15.4219 kB
15.4219 kB
Load & uncompress 0.054261 s
22.8281 kB
Benchmark Min Max Average Total
load_thread (1)
0.054261 s
0.054261 s
0.054261 s
0.054261 s
22.8281 kB
22.8281 kB
22.8281 kB
22.8281 kB
Application Execution (507) 0.020666 s 33.418700 s 0.198052 s 0.152865 s
749.6172 kB 4,534.3750 kB 1,358.6200 kB 1,221.1406 kB